W ramach listopadowego zadania Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0 uczniowie różnych klas uczestniczyli w zajęciach poświęconych zdrowemu żywieniu oraz świadomości własnych wyborów.
Młodsze klasy realizowały zajęcia związane z emocjami i zdrowym stylem życia. Uczniowie odgrywali scenki z wykorzystaniem klocków LEGO, wyrażając głównie pozytywne emocje. Poznawali Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, a także przygotowywali zdrowe, owocowe przekąski.
Wspólne działania pokazały, jak ważne jest dbanie o zdrowie fizyczne i emocjonalne, a kreatywne formy pracy zachęciły uczniów do świadomych, wartościowych wyborów.
Klasy starsze rozmawiały o odpowiedzialności za to, co jemy, analizowały wpływ diety na zdrowie i samopoczucie oraz uzupełniały karty pracy dotyczące składników odżywczych i zasad prawidłowego nawodnienia. Uczniowie wykonywali również ćwiczenia dotyczące własnych upodobań żywieniowych, rozwijając refleksję nad codziennymi nawykami. Podsumowali swoją pracę, tworząc wspólne zasady zdrowego odżywiania.
W świetlicy dzieci tworzyły własne figurki LEGO, które miały je reprezentować. Podczas prezentacji postaci i ich „supermocy” uczniowie uczyli się akceptacji, budowania pozytywnej atmosfery i wzmacniania poczucia własnej wartości.
tekst: Agnieszka Medalion