W ramach listopadowego zadania Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0 uczniowie różnych klas uczestniczyli w zajęciach poświęconych zdrowemu żywieniu oraz świadomości własnych wyborów.
Młodsze klasy realizowały zajęcia związane z emocjami i zdrowym stylem życia. Uczniowie odgrywali scenki z wykorzystaniem klocków LEGO, wyrażając głównie pozytywne emocje. Poznawali Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, a także przygotowywali zdrowe, owocowe przekąski.
Wspólne działania pokazały, jak ważne jest dbanie o zdrowie fizyczne i emocjonalne, a kreatywne formy pracy zachęciły uczniów do świadomych, wartościowych wyborów.
Klasy starsze rozmawiały o odpowiedzialności za to, co jemy, analizowały wpływ diety na zdrowie i samopoczucie oraz uzupełniały karty pracy dotyczące składników odżywczych i zasad prawidłowego nawodnienia. Uczniowie wykonywali również ćwiczenia dotyczące własnych upodobań żywieniowych, rozwijając refleksję nad codziennymi nawykami. Podsumowali swoją pracę, tworząc wspólne zasady zdrowego odżywiania.
W świetlicy dzieci tworzyły własne figurki LEGO, które miały je reprezentować. Podczas prezentacji postaci i ich „supermocy” uczniowie uczyli się akceptacji, budowania pozytywnej atmosfery i wzmacniania poczucia własnej wartości.
3 i 4 grudnia w naszej szkole odbyły się wyjątkowe warsztaty recyklingowe, podczas których uczniowie tworzyli urocze aniołki z materiałów przeznaczonych do wyrzucenia – starych książek oraz rolek po ręcznikach papierowych. To był prawdziwy pokaz kreatywności i ekologicznego podejścia: 100% recyklingu, 100% dobrej zabawy!
Podczas pracy uczestnicy nie tylko rozwijali wyobraźnię, lecz także ćwiczyli motorykę małą – precyzyjne ruchy palców były niezbędne, by prosto prowadzić nożyczki, by każdy z aniołków nabrał wyjątkowego kształtu. Oczywiście w trudniejszych momentach, zwłaszcza przy użyciu kleju na gorąco, z pomocą przychodziła prowadząca zajęcia, pani Ela.
Powstały piękne ozdoby, które można zawiesić na choince lub w oknie, a warsztaty stały się uroczystym zakończeniem „anielskiego listopada”.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę pełną energii, śmiechu i twórczego zaangażowania!
W dniu 5 grudnia 2025 r. w naszej szkole odbyły się radosne obchody Mikołajek. Uczniowie przywitali dzień w świątecznym nastroju, ubrani w czerwone czapki i zimowe akcenty. W szkole pojawił się Święty Mikołaj wraz z Panią Mikołajową, którzy rozdali wszystkim drobne upominki. W świetlicy szkolnej odbyły się także konkursy o mikołajkowej tematyce oraz zajęcia plastyczne, podczas których uczniowie tworzyli świąteczne ozdoby. Całe wydarzenie przebiegło w atmosferze radości, życzliwości i oczekiwania na nadchodzące święta.
4 grudnia klasy pierwsze pojechały do Astrolabu w Czernicy, aby wytropić sanie Świętego Mikołaja i zrobić swoją, pyszną czekoladę. Podczas zajęć w laboratorium astronomicznym uczniowie prowadzili misję poszukiwań tak wyczekiwanych każdego roku sań Świętego Mikołaja. Podczas tej kosmicznej podróży mogli poznać wiele ciekawostek kosmosu. Przyjrzeli się z bliska planetom i ich księżycom oraz musieli sami wykonać kilka bardzo trudnych zadań, kiedy stacja straciła kontakt z saniami. Wszystko poszło świetnie, więc w nagrodę odbyły się warsztaty, w czasie których dzieci wykonały swoją białą i mleczną czekoladę ozdobioną różnymi pysznościami. Slodką nagrodę włożyły do własnoręcznie wykonanych pudełek i zadowolone z udanej misji wróciły do szkoły.
5 grudnia klasy IIIa i IIIb odwiedziły "Fabrykę Czekolady". Poznaliśmy tajniki powstawania czekolady ( to trudna praca) i pralinek. Każdy zrobił swoją tabliczkę czekolady i pokosztował wielu pysznych rzeczy. Było pachnąco i pysznie. Polecamy to miejsce bardzo gorąco.
28 listopada po raz kolejny włączyliśmy się w obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Lekcje matematyki w tym dniu rozpoczynały się od zabaw z tabliczką mnożenia. Uczniowie rozwiązywali karty pracy, krzyżówki liczbowe, układali matematyczne domino.
W czasie przerw mieli okazję sprawdzić swoją szybkość liczenia losowych działań. Najodważniejsi zdobyli tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia. Na szkolnych korytarzach i w salach pojawiły się patrole egzaminacyjne ekspertów, którzy sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród nauczycieli i pracowników obsługi.
Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem i wzbudzało wiele pozytywnych emocji. Uczniowie chętnie podejmowali przygotowane wyzwania, a cała akcja wprowadziła do szkoły radosną atmosferę nauki przez zabawę.
Bardzo dziękujemy za pomoc i zaangażowanie uczniom klasy 8a.
Zapraszamy do wspólnej zabawy za rok!!!
We wtorek 9 grudnia uczniowie z klasy 2a i 2b pojechali do pałacu w Baranowicach, gdzie wzięli udział w żywej lekcji regionalizmu związanej z tradycjami obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia na Śląsku. Była inscenizacja, w której uczniowie aktywnie uczestniczyli, potwierdzając, że wiele ze zwyczajów świątecznych jest praktykowanych w ich domach do dziś. Podsumowaniem warsztatów były zajęcia muzyczno -plastyczne. Uczniowie zaśpiewali kolędy, te najbardziej znane i wykonali z papieru według instrukcji kolorowe bombki.
Uczniowie klasy 2b zrealizowali pierwszy etap projektu "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki". Na początku pracy z programem uczniowie poznali Chmurkę Tosię. Razem z wychowawcą wybrali lektury, które są czytane i omawiane w czasie realizacji poszczególnych modułów. Powstał też w klasie kącik dla Chmurki Tosi i czytanych lektur. Tegoroczna 7 edycja programu porusza tematykę przyjaźni, dlatego pierwszy moduł nosił tytuł „Przyjaciel potrzebny od zaraz”. Realizując ten moduł uczniowie w domu i na lekcjach czytali lekturę Ł. Wierzbickiego „Afryka Kazika”. W szkole na lekcjach uzupełniali strony lekturnika, ucząc się, że nawet najbardziej szalone marzenia (jak samotne przemierzenie Afryki na rowerze) można zrealizować, jeśli ma się pasję i nie poddaje się w obliczu trudności. Poznawali też egzotyczny świat przyrody Afryki. W klasie uczniowie zrealizowali również zadanie przyjacielskie – „Parasol dobrych słów”. Ten parasol stał się symbolem wspólnoty klasowej. Na nim przez cały październik uczniowie zapisywali dobre słowa, które sami chcieliby usłyszeć od przyjaciela w trudnych chwilach. Zaś pod parasolem znalazły się ilustracje przedstawiające spotkania z przyjaciółmi, serdeczne relacje, współpracę i wspólne zabawy. Realizacja tego modułu potwierdziła, że każdy mały czy duży potrzebuje przyjaciół, a w chwilach trudnych przyjaciel jest potrzebny od zaraz.
Dzień Piernika upłynął w wyjątkowo świątecznej atmosferze. Uczniowie przyszli do szkoły ubrani w kolorowe, świąteczne swetry, które od razu wprowadziły wszystkich w radosny nastrój. Sporo osób przyniosło ze sobą świąteczne ciasteczka, aby podzielić się nim z innymi, dzięki czemu cała szkoła pachniała korzennymi wypiekami. Dodatkową atrakcją był quiz z języka angielskiego dotyczący świątecznych słówek, w którym uczniowie chętnie brali udział, sprawdzając swoją wiedzę w zabawny i angażujący sposób. To był dzień pełen smaku, radości i świątecznego klimatu.